Alla inlägg under september 2009

Av Linda Lindgren - 23 september 2009 10:15

Såg precis en film, Dirty Love. haha. skitrolig!



Den handlar om en tjej som ska börja dejta efter att hon blivit dumpad. Dejterna går väl inte så jättebra och mycket sjukt händer. allt från nedmensning av typ wal-mart till killar som gillar fiskar i rumpan... En brud som tror att man blir skådis genom att knulla sig till roller och en carmen elektra som är övertygad om att hon är svart! Ja, många skratt fick jag :)

Av Linda Lindgren - 23 september 2009 10:15



Idag är det Måndag och jag är ledig... I morgon med, så skönt! Jossan har varit sjuk några dagar och hon kände att hon behövde jobba lite mer nu när hon är frisk, så hon tog mina pass.

Sitter och väntar på att Micke ska komma hem, eftersom att jag inte har jobbat idag så har jag passat på att städa lite här. Har dammsugit, diskat och torkat rent i hela köket, som såg riktigt äckligt ut, kaffefläckar och gamla matrester lite överallt.. Det cirkulerade flugor över hela diskhon och i ett glas låg det 6 döda små flugor.. Usch!

Nä, nu ska jag inte överdriva, han är faktiskt väldigt duktig på att hålla rent. Det var bara köket som var äckligt, och det är ju lika mycket mitt fel. Hur som helst hoppas jag att han märker hur rent det är när han kommer :)

Hittills så trivs jag väldigt bra hos Micke trots att han bor i ett område som absolut inte är min stil. Jag är uppvuxen ute i skärgården på Värmdö och hans lägenhet ligger i Fisksätra, som är värsta förorten. Men jag tycker ändå att det finns mer natur här än i andra förorter jag har varit i. Jätte nära till vattnet och bara en kvart in till stan. Men självklart finns det saker jag kommer behöva vänja mig vid. Som att många som bor här inte jobbar traditionella tider, så man hör dem komma hem och smälla i dörrarna sent på kvällarna när man försöker sova. Husen är staplade jätte tätt inpå varandra och maaassaa ungar som är ute och skriker hela dagarna....



Men det jobbigaste av allt har inte med området att göra. eller vad vet jag? Det är i alla fall spindlarna. Jag hatar spindlar, och fy satan, det är så mycket spindlar på hans uteplats så att det är helt sjukt alltså... Jag har bott i hus förut, en bit in i skogen, och inte ens där såg jag så mycket spindlar på ett helt år, som jag ser här på typ två veckor! och IN tar de sig också, de jävlarna, tillsammans med en och annan tvestjärt! USCH, säger jag bara. Trodde att man slapp sånt här i betongdjungeln?

Aja, I-landsproblem, jag vet...

Av Linda Lindgren - 23 september 2009 10:15

Jag är så himla glad just nu. I torsdags flyttade jag hem till Micke. Eller flyttade och flyttade, vi ska testa en månad för att se hur det funkar. Känns skitbra!

Innan har jag känt mig jätteklängig när jag är med honom. Eftersom att vi inte bor tillsammans så har det ju blivit så att man får planera in i förväg när man ska ses. Dagar när jag slutar lite tidigare och när vi inte har andra planer... Då har det känts som att jag måste ta vara på varje minut som vi är med varandra. Nu känns det mycket skönare. Vi kan hitta på egna saker att göra utan varandra, och jag behöver inte känna ångest för att vi jobbar så olika tider, eftersom jag vet att vi ändå ses på kvällarna och att vi får somna med varandra varje kväll :)

Av Linda Lindgren - 23 september 2009 01:00

Jaha, klockan är halv ett och jag kan inte alls sova... känner mig alldeles för rastlös, trots att jag är trött... Kanske har att göra med att jag sovit med Micke varje dag under min semester på fyra veckor.. Det är lite svårt att vänja av sig nu när man är tillbaka på jobbet igen. Hur ska jag kunna sova utan hans armar om mig hela natten? Jag har ju vant mig...

Aja, på onsdag slutar jag klockan tre, så då ska vi passa på att ses. Två nätter ensam är nog bara nyttigt för mig, för det känns jobbigt att börja bli så beroende av någon... Eller ja, sovsällskap-beroende i alla fall.

Älskling :)
Älskling :)


Janne och Micke, bröder i ett nötskal.

Pratade med Zandra idag, och en bekant till henne hade hittat en liten kattunge som någon dumpat i ett soprum. Vem fan gör det??? Som tur är så ska Zandra ta hand om honom tills hon kan hitta ett nytt hem. Han är bara fyra veckor, inte ens mogen att lämna sin mamma än, men han kommer förhoppningsvis må utmärkt med hjälp av mjölkersättning :)


Vem har mage att lämna den här lilla parveln helt ensam i ett soprum för att dö???


Så söt...

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Här skriver jag om mitt liv och vad jag gör om dagarna, om nära och kära och vad jag tycker om saker och ting. Ganska ointressant för de flesta antar jag. Men men.. det är ganska skönt att skriva av sig iallafall. Puss och kram och nyp i stjärten!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Om du vann 200 miljoner kronor. Vad skulle du köpa/göra allra först?
 Skänka en slant till mer behövande
 Resa
 Köpa nytt boende
 Köpa en ny bil
 Starta ett företag
 Ta en intensivkurs i körkort ock köpa bil
 Shoppa gärnet på stan
 Göra en plastikoperation
 Ge pengar till familjen/pojkvän/flickvän
 Köpa möbler
 Ge bort allt till välgörenhet
 Placera pengar i aktier
 Köpa en häst/annat dyrt djur
 Ordna en hejdundrande fest
 Ut och supa
 Ringa dyra utlandssamtal till släkt/vänner
 Säga upp dig och bete dig illa på jobbet mot alla du hatar
 Betala dina skulder
 Gå en utbildning som kostar
 annat

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards