Alla inlägg under juni 2013

Av Linda Lindgren - 13 juni 2013 20:39

Lite bilder på promenader med Dante (valpen) och Shakira (mamman). Härligt man bor va? 5 minuters promenad så är man framme vid en helt öde sandstrand i skogen vid havet! DET, är Djurö det :))

Hundarnas paradis! (Ja, fattas en inhängnad rastgård bara).

Av Linda Lindgren - 13 juni 2013 19:48

Jag har nog aldrig uppskattat Värmdö under hela livet jag bott här. Och sen jag flyttade till Djurö för tre år sen, så har jag bara koncentrerat mig på hur krångligt det är att ta sig till fiskis varje morgon.

Men jag är ju dum i huvudet. Siktet är ju inställt på körkort, och då sjunker ju restiden med två tredjedelar. Och varför måste jag jobba kvar i fiskis för?

Nä, jag är ju dum i huvudet. För Djurö är nog den mest underbara platsen på jorden! Värt varenda minut i resväg! Som Micke så fint sa: "När jag är inne i stan och jobbar så är jag en helt annan människa. Sen åker jag våra kringelkrokiiga vägar, som de på rop gear, och blir lugnare och lugnare ju närmare hem jag kommer. Sen är allt så tyst och skönt på Djurö".

Så sant! Jag älskar mitt Djurö, och kommer nog aldrig flytta härifrån <3.

En kväll glömde jag låsa min cykel, och den blev snodd. Dagen efter lämnade tjuven tillbaka den och bad om ursäkt.

I två dygn såg jag en elelektrisk traktor för barn stå på parkeringen vid Ica. Dag som natt. Och den bara stod kvar.

Så funkar det fan inte på andra platser!

För mig är Djurö tryggheten. Trygghet borde vara lika med Djurö i ett lexikon.

Jag önskar bara kommunen och Värmdö bostäder kunde komma ihåg oss här lite. En hundrastgård skulle sitta bra. Cykelbana ner till stavsnäs.

Värmdö bostäder ska vi ju inte ens tala om. Min lägenhet håller på att krackelera efter slitage sen det byggdes på 60-talet. Men de vägrar fixa. Men hyreshöjningar varje år går tydligen bra, trots att inget underhåll ingår.

Eller jo... Jag fick ju ny kyl och frys. Haha. Det var komiskt, det! Min dåvarande fungerade utmärkt, och verkade hyfsat modern. Däremot faller resten av lägenheten snart isär.

Och jag får ny kyl och frys??? Som inte ens behövdes?? HAHA!

Jaja, fick iaf besked efter 3 månader att min nya parkett har kommit fram. Fick dock ett telefonnummer till företaget som ska fixa det, som inte svarar när man ringer.... Så, hmm... Får se hur det går!

Men istället för att försöka kräva byte av saker och ting, som de nekar mig, så kommer jag istället felanmäla varenda grej! Det blir bara dyrare för dem i längden, eftersom de måste komma tillbaka gång på gång. Plus lika många gånger till pga att deras lagningar inte håller. Vilket stolpskott tror att man kan skruva i söndertorkat trä hur många gånger som helst?? Haha... Tror att jag har sex skruvhål i bara EN av min köksluckor. Och ändå ligger den sprucken på golvet nu XD. Jaja, blir väl två nya hål :)

Här är en bild på en Dante pumpad med lugnande hos veterinären. Vi var där och kollade hans leder, samt en skorpa bakom örat och klåda, som vet misstänker är rävskabb. BLÄ!!! Men hoppas ändå att det är det, trots äckelfaktorn, eftersom alternativet kan vara allergi. Inget kul om han ska behöva ha specialkost livet ut. Hellre rävskabb/loppor!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Här skriver jag om mitt liv och vad jag gör om dagarna, om nära och kära och vad jag tycker om saker och ting. Ganska ointressant för de flesta antar jag. Men men.. det är ganska skönt att skriva av sig iallafall. Puss och kram och nyp i stjärten!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Om du vann 200 miljoner kronor. Vad skulle du köpa/göra allra först?
 Skänka en slant till mer behövande
 Resa
 Köpa nytt boende
 Köpa en ny bil
 Starta ett företag
 Ta en intensivkurs i körkort ock köpa bil
 Shoppa gärnet på stan
 Göra en plastikoperation
 Ge pengar till familjen/pojkvän/flickvän
 Köpa möbler
 Ge bort allt till välgörenhet
 Placera pengar i aktier
 Köpa en häst/annat dyrt djur
 Ordna en hejdundrande fest
 Ut och supa
 Ringa dyra utlandssamtal till släkt/vänner
 Säga upp dig och bete dig illa på jobbet mot alla du hatar
 Betala dina skulder
 Gå en utbildning som kostar
 annat

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards